woensdag 16 oktober 2013

Zacht zitten in de bakfiets

Kussens voor in de bakfiets van tafelzeil. Dat tafelzeil is wel heel praktisch vooral als het eens een regenbui doet. Makkelijk schoon en droog te maken. Als ik zoiets dan in mijn hoofd heb kost het enorm veel energie om te bedenken hoe ik het ga maken. Herkennen jullie dat?  Misschien ook omdat het de eerste keer was dat ik met tafelzeil ging werken. De oplossing is dan meestal heel simpel maar voordat ik daar ben..............ben ik heel wat hersenkronkels verder.

 

Ik besloot om twee losse kussens te maken. Dan heb je nl. geen vouwlijn tussen het zit- en ruggedeelte waar evt. kruimels, nat enz. tussen kan komen.



De zijkanten heb ik afgewerkt met een biaisband en de vulling is fiberfill. De kleur van het zeil past perfect bij de kleur van de fiets.

5 opmerkingen:

  1. Ooooh, geweldig!! Later wil ik ook zo'n bakfiets, maar nu zijn de kindjes er nog een beetje te klein voor en houden we het nog maar even bij de fietskar...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Hier zal er veel plezier in beleefd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw, fijn zo'n goed voorbeeld! hoe hoog&diep zijn de kussens? wij krijgen volgende week dezelfde bakfiets geleverd en wil alvast de kussens maken. heb je het met klittenband vastgezet of...? alvast bedankt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elline, deze bakfiets is niet van mezelf. Ik had 'm een dagje te leen en heb het zit- en ruggedeelte ter plekke gemeten. Ik de afmetingen niet precies meer. Zitkussen is gewoon een rechthoek en het rugkussen heb ik wel laten uitlopen naar boven toe. De ronding heb ik niet meegepakt omdat ik daar anders een naad zou krijgen en dat lijkt me met zeil niet praktisch, vooral bij regen en misschien dat het makkelijk doorscheurt. Succes met je kussens!

      Verwijderen