vrijdag 21 juni 2013

Een tweede leven voor mijn spijkerbroek

Hij is af! Lang lag mijn oude broek te wachten tot ik de schaar erin durfde te zetten. Ik wist dat ik deze niet meer ging dragen maar toch was er een drempel om hem een tweede leven te geven. Toen de broek 'gesloopt' was werd het enthousiasme om er een tas van te maken steeds groter.
De jongste dochter koos er een stofje bij. Ik maakte de tas volgens het patroon van het lunchtasje van ByMiekk. Zo'n eerste tas is er toch eentje met leermomenten. Zo appliceerde ik de bloem op de zak en naaide dus meteen een gedeelte van de zak dicht ;-). Volgende keer dus eerst een gedeelte appliceren en daarna pas de zak op het voorpand naaien. Niet zo'n ramp want de zak zit er toch meer voor de sier dan dat deze gebruikt zal worden, maar goed een klein detail dat ik de volgende keer toch anders doe. Ook kwam ik in de problemen bij de allerlaatste stap; het sluiten van het keergat. Omdat het een stretch-sprijkerbroek was is dit gedeelte tijdens het keren wat uitgerekt. Tijdens het sluiten hield ik stof over. Ik heb het nu opgelost door in het midden van het voorpand een knip te geven. De stof heb ik hier wat over elkaar heen getrokken en dit weer verdoezeld met een stukje biaisband waar de knoop weer opgenaaid is.
Maar uiteindelijk best trots op mijn eerste recycle-project.



 

 
Ik maakte de stiksels op de achterzakken in fleurig groen en roze.

4 opmerkingen:

  1. Het is een leuke tas geworden en die bloem erop vind ik heel charmant, Ook die roze en groene stiksels geven je tas extra pit !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk gedaan hoor ! ...
    Liefs Biefrul

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk gedaan!

    ik heb je een liebster award gegeven :-)

    madebyelke.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen